شیرازه

ساخت وبلاگ

در آستانه عید باستانی ایرانیان بازار فروش اقلام مصرفی حسابی داغ است.

به گزارش شیرازه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در آستانه عید باستانی ایرانیان بازار فروش اقلام مصرفی حسابی داغ است.

گزارش میدانی حاکی از آن است که قیمت آجیل مخلوط در نقاط مختلف شهر متفاوت است به طوریکه از 40 هزار تومان شروع و به 65 هزار تومان می رسد.

همچنین قیمت تخمه ژاپنی 30 الی 35 هزار تومان، پسته اکبری 80 هزار تومان، بادام هندی 70 هزار تومان، تخمه کدو گوشتی 35 هزار تومان، بادام زمینی 35 هزارتومان، فندوق 35 هزار تومان و آجیل چهار مغز 70 هزار تومان در بازار به فروش می رسد.

در کنار آجیل بازار شیرینی و قنادی ها حسابی داغ است به طوریکه می توان گفت شیرینی و شکلات هم یکی دیگر از آداب دیرینه ایرانیان در سفره های نوروز است که به طوری اگر بخواهیم از شیرینی های نخودچی و مخصوص این ایام را تهیه کنیم حداقل باید جعبه ای 25 هزارتومان و برای مصرف یک کیلو شیرینی گل محمدی 12 هزا رو 500 تومان ناقابل پرداخت کنیم.

سبزی و پلو با ماهی یکی دیگر از اقلام اصلی سنت دیرینه ایرانیان است که در شب عید پخته می شود و ناگفته نماند قیمت انواع ماهی پرطرفدار این شب از 12 هزار و 500 تومان شروع و به 26 هزار تومان در بازار می رسد.

بازار میوه نیز که در برخی مواقع در دست دلالان است و قیمت آن ساعت به ساعت تغییر میکند اما اکنون هر کیلو نارنگی بندرعباس با قیمت 22 هزارتومان، سیب 4 هزار و 800 تومان، موز4 هزار تومان و پرتقال از 2500 ال 4800 در بازار به فروش می رسد و حال باید منتظر باشیم و ببنیم جیب دلال ها کی پر میشود تا در این ایام شاهد سیر صعودی چرخ و فلک قیمت ها در بازارنباشیم.

یکی از بازارهایی که نزدیک عید جیب مشتریان را خالی می کند بازار آجیل و خشکبار است که تغییر قیمت محصولات این بازار هم امسال غافلگیر کننده است.

در این راستا علیرضا ارزانی ممقانی رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار اظهار داشت: با توجه به رکود حاکم بر این صنف باید گفت که بازار شرایط خوبی ندارد و امیدواریم درروزهای پایانی وضعیت بهبود یابد.

وی به نرخ انواع خشکبار اشاره کرد و گفت: هر کیلو تخمه ژاپنی 22 الی 35 هزارتومان، مغز بادام زمینی 9 الی 16 هزار تومان، تخمه کدو گوشتی 24 الی 30 هزار تومان،پسته اکبری 43 الی 75 هزار تومان، پسته فندقی37 الی 45 هزار تومان، پسته احمدآقایی 38 الی 50 هزار تومان، نخودچی 10 الی 14 هزار تومان، بادام هندی 60 الی 65 هزار تومان و فندق 25 الی 35 هزار تومان در بازار به فروش می رسد.

همچنین علی بهره مند رئیس اتحادیه شیرینی و شکلات گفت: در آستانه سال نو شاهد افزایش قیمت در بازار نخواهیم بود به طوریکه قیمت ها با نرخ مصوب سال 93 در بازار اعمال می شود.

وی نرخ با اشاره به نرخ شیرینی های پرمصرف این ایام گفت: هر کیلوزبان و پاپیون 12 هزار و 500 تومان، گل محمدی 12 هزار تومان، تر 15 هزار تومان، نان برنجی 12 هزار و 500 تومان و یزدی 9 هزار تومان به فروش می رسد.

در هیاهوی بازار میوه برای آگاهی از وضعیت بازار شب عید، شرایط قیمت ها را از حسین مهاجران رئیس اتحادیه میوه و سبزی جویا شدیم ،وی اظهار داشت: در حال حاضر قیمت میوه در بازار با ثبات بوده و در برخی اقلام همچون پرتقال بی حساب و کتاب کاهش قیمت داشته ایم.

وی افزود: قیمت هر کیلو پرتقال هزار و 800 الی دو هزار و 500 تومان، سیب زرد و قرمز 3 هزار و 500 الی 4 هزار تومان، کیوی 2 هزار و 500 الی 3 هزار و 500 تومان، خیار گلخانه 2 الی 2 هزار و 500 تومان است اما گفتنی است که نمی توانیم بازار شب عید را پیش بینی کنیم.

اگر از خریدهای میلیونی پوشاک ، سفر خارجی و مهمانی های اعیانی و اشرافی این ایام فاکتور بگیریم یک خانواده چهار نفره در شب عید بدون درنظر گرفتن دیدوبازدیدهای این روزها با احتساب یک کیلو شیرینی‌ به قیمت 12هزار و 500 تومان، یک کیلو سیب به قیمت 4 هزار و 800 تومان، متوسط یک کیلو پرتغال به قیمت سه هزار تومان و یک کیلو موز به قیمت چهار هزارتومان ، یک کیلو نارنگی با قیمت 22 هزار تومان و یک کیلو آجیل به قیمت 40 هزار تومان و یک بسته کاکائو به قیمت 15 هزار تومان و یک کیلو ماهی با قیمت حداقل 12 هزار و 500 تومان در جمع باید حداقل 103 هزارتومان برای یک شب هزینه کنند.

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 214 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 18:55

ساعت رسمی کشور ساعت ۲۴ روز یکم فروردین ماه یک ساعت به جلو کشیده می‌شود.

به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم، بر اساس قانون تغییر ساعت رسمی کشور مصوب 1386 مجلس شورای اسلامی، ساعت رسمی کشور در ساعت 24 اول فروردین ماه هر سال یک ساعت به جلو کشیده می شود.

مهرماه سال 1386 قانون تغییر ساعت رسمی کشور پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی و تائید شورای نگهبان ، برای اجرا به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری ابلاغ شد.

بر اساس ماده واحده این قانون، ساعت رسمی کشور هر سال در ساعت 24 روز اول فروردین یک ساعت به جلو کشیده می شود و در ساعت 24 روز سی ام شهریور به حال سابق برگردانده می شود.

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 221 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 18:55

علیخانی با برنامه سه ستاره این روزها در صدا و سیما می درخشد.

به گزارش شیرازه به نقل از خبرآنلاین، برنامه 90 بسیار مهیج بود و همه چیز داشت.

در لحظاتی احسان علیخانی که برنامه سه ستاره را برای انتخاب بهترین های سیما با رای مردم روی آنتن دارد، در 90 حرف زد و توضیحاتی داد.

البته عادل همان اول یک شوخی جالب با او کرد. احسان گفت: «حرف زدن در برنامه 90 برایم جذاب و متفاوت است. البته من که هیچ کار منشوری نکرده ام.»

عادل هم با خنده و شوخی گفت: «البته تو یک منشوری بالقوه هستی.» که احسان جواب داد: «دعا کن بالفعل نشود.»

علیخانی در ادامه این گفت و گو توضیحاتی درباره برنامه سه ستاره داد و عادل هم درباره ماجرای تبلیغ به رای دادن به او و برنامه اش، گفت: «برایم سخت است که تبلیغ کنم به من رای بدهند. من به نمایندگی از 200 نفر اینجا هستم و به خاطر همین گفتم به برنامه 90 رای بدهید.»

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 196 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 18:55

به گزارش شیرازه، گرچه مسافرت‌های خانوادگی و دوستانه در ایام تعطیلات نوروز باعث آرامش و تفریح است، اما امکان دارد برای برخی با مخاطراتی همراه باشد. مسمومیت غذایی هر ساله در تعطیلات نوروز افراد زیادی را گرفتار می‌کند و ضروری است تا در سفرهای نوروزی نکات بهداشتی را رعایت کنیم تا از مسمومیت‌ها در امان باشیم.

دکتر یسنا به‌منش دبیر ستاد مرکزی اطلاع‌رسانی داروها و سموم سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با «عصر ایران» نکاتی را که مسافران نوروزی باید در زمینه جلوگیری از مسمومیت‌ها رعایت کنند، تشریح کرد.

رعایت این توصیه‌ها می‌تواند در سفرهای نوروزی دوران خوب و شیرینی را رقم بزند.

۱- غذاهای مسموم‌کننده ممکن است بو یا مزه ناخوشایندی نداشته باشند. با وجود اینکه اکثر مسمومیت‌های غذایی معمولاً ظرف ۲۴ ساعت برطرف می‌شوند، اما بعضی از آنها مانند مسمومیت با غذای کنسروی می‌توانند خطرناک باشند.

۲- مسمومیت و مرگ ناشی از بوتولیسم، در اثر غذا و کنسرو آلوده بروز می‌کند و بسیار کشنده است. بیمار مبتلا سریعاً باید به یک مرکز درمانی مجهز، جهت تزریق داروی ضد سم منتقل شود.

۳- بوتولیسم نوعی مسمومیت غذایی کشنده است که در اثر مصرف کشک غیر پاستوریزه، غذاهای کنسروی (که قبل از مصرف حرارت مناسب به آنها نرسیده است) یا سوسیس و کالباس آلوده بروز می‌کند. علایم و نشانه‌های این مسمومیت با تأخیر (بعد از ۱۲ تا ۲۴ ساعت) ظاهر می‌شود و شامل تاری دید، دوبینی، افتادگی پلک فوقانی، عدم توانایی حرکتی، اختلال تکلم، لکنت زبان، سختی بلع، و خشکی و درد گلو است. مهمترین اقدام درمانی در این مسمومیت تجویز سریع داروی ضد سم (Anti toxin) در مرکز درمانی است. در صورت عدم درمان ممکن است فرد مسموم در اثر فلج تنفسی فوت کند.

۴- چنانچه در سفر از غذای آماده کنسرو شده استفاده می‌کنید، با جوشاندن کنسرو به مدت ۲۰ دقیقه می‌توان از خطر مسمومیت کشنده بوتولیسم پیشگیری کرد.

۵- هرگز غذاهای پخته شده را بیش از ۲ ساعت (اگر هوای اتاق گرم باشد، بیش از یک ساعت) در دمای محیط رها نکنید. برای دوباره گرم کردن غذاهای باقیمانده آنها را تا ۷۴ درجه سانتیگراد گرما دهید تا غذا بخار کند و همچنین غذاهایی که بیش از ۳ روز باقیمانده‌اند را مصرف نکنید.

۶- همیشه قبل از آماده کردن یا خوردن غذا، دستهایتان را با صابون بشویید. نوعی از اسهال میکروبی در طی سفر و به دلیل عدم رعایت بهداشت قابل انتقال است. به خاطر داشته باشید دستهایتان را بعد از استفاده از سرویس‌های بهداشتی، برداشتن گوشت خام، سیگار کشیدن، دست زدن به حیوانات و دست زدن به زباله‌ها حتماً بشوئید.

۷- علایم و نشانه‌های برخی از مسمومیت‌های غذایی با تاخیر ظاهر می‌شود. یعنی ممکن است ۱۲ تا ۲۴ ساعت بعد از مصرف غذای آلوده، علایم در فرد مسموم بروز کند. علایم و نشانه‌های این مسمومیت‌ها شامل سردرد، تب، خستگی، تهوع، استفراغ، اسهال آبکی شدید، کم شدن آب بدن، ضعف و درد شکم می‌شود.

۸- نکته طلایی پیشگیری از مسمومیت غذایی: «پختن غذا و خوردن آن در همان روز» است.

۹- رعایت ایمنی غذایی مانع بروز مسمومیت غذایی می‌شود. ضمن سفر از حمل گوشت خام و تخم مرغ خام و فرآورده‌های لبنی با ماندگاری کوتاه خودداری کنید، چراکه به سرعت فاسد می‌شوند.

۱۰- از خرید قوطی‌های کنسرو دارای برآمدگی، فرورفتگی یا نشتی خودداری کنید و مطمئن شوید که درپوش آن‌ها شکسته نشده باشد. اگر فرآورده‌ای ظاهر یا بوی ناخوشایندی داشت، به هیچ عنوان آن را نچشید و کنسروها را قبل از مصرف ۲۰ دقیقه در آب در حال جوشیدن حرارت دهید و سپس مصرف کنید.

۱۱- در طی سفر برای حمل مواد غذایی فاسدشدنی، از یخدان مناسب استفاده کنید. غذاهایی که حاوی سس، تخم مرغ و خامه هستند خیلی زود فاسد می‌شوند.

۱۲- هنگام بازی کودکان در فضای باز مراقب آنها باشید تا توسط گل‌ها و گیاهان سمی مسموم نشوند. تماس پوست با برخی از این گیاهان (مانند گزنه) یا به دهان بردن آنها (مانند دیفن باخیا و خرزهره) منجر به مسمومیت شدید می‌شود.

۱۳- در سفر از مصرف گیاهان یا قارچ‌هایی که در طبیعت وجود دارند اجتناب شود. تشخیص گیاهان و قارچ‌های سمی از انواع بی‌خطر، بسیار مشکل است.

۱۴- در صورتیکه کودک شما ماده‌ای غیر خوراکی را بلعید، با مرکز اورژانس (۱۱۵) یا مرکز اطلاع‌رسانی داروها و سموم (۱۴۹۰) تماس بگیرید.

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 175 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 16:30

هم اکنون 15 درصد از پرسنل نیروهای نظامی آمریکا را زنان تشکیل می دهند. این نخستین بار است که یک زن عهده دار چنین پست نظامی در آمریکا می شود.

"لوری. جی. رابینسون " ژنرال نیروی هوایی آمریکا و فرمانده کنونی "نیروی هوایی پاسیفیک" این کشور قرار است به فرماندهی عملیات های شمال ( US Northe Command (NORTHCOM وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) برسد.

به گزارش شیرازه، عصر ایران به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس نوشت: اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا روز جمعه در واشنگتن اعلام کرد باراک اوباما رییس جمهوری این کشور خانم رابینسون را به عنوان فرمانده جدید عملیات های شمال وزارت دفاع آمریکا معرفی کرده است.

محدوده تحت فرماندهی این ژنرال زن، دفاع از امنیت سرزمینی ایالات متحده آمریکا در قاره آمریکای شمالی از آلاسکا گرفته  تا حوزه کاراییب خواهد بود.

این نخستین بار است که یک ژنرال زن عهده دار چنین پست نظامی خواهد بود.

فرماندهی خانم رابینسون باید به تایید مجلس سنا برسد. گفتنی است هم اکنون 15 درصد از پرسنل نیروهای نظامی ایالات متحده آمریکا را زنان تشکیل می دهند.

پُست فرماندهی عملیات های شمال وزارت دفاع آمریکا که مقر آن در شهر " کلرادو اسپرینگز" قرار دارد پس از حملات تروریستی 11 سپتامبر و به منظور ایجاد هماهنگی در بخش های مختلف نظامی برای مقابله با تهدیداتی که محدوده سرزمینی آمریکا را هدف گرفته اند، ایجاد شده است.

ژنرال لوری .جی. رابینسون


یک زن به فرماندهی عملیات پنتاگون می رسد (+عکس)

یک زن به فرماندهی عملیات پنتاگون می رسد (+عکس)

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 196 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 16:30

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: چهارمین همایش ملی اخلاق و شیوه‌های نوین درمان ناباروری اردیبهشت 95 در دانشگاه علوم پزشکی جهرم برگزار می‌شود.

به گزارش شیرازه به نقل از پسین جهرم، رحیم رئوفی صبح امروز در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران از برگزاری چهارمین همایش ملی اخلاق و شیوه‌های نوین درمان ناباروری در اردیبهشت سال 95 خبر داد و اظهار داشت: مبانی فقهی و حقوی تعیین نسب فرزندان حاصل از ART، مسئله نسب در اهدای گامت و جنین و چالش‌های آن، وضعیت هویتی فرزندان حاصل از ART در نظام ثبت احوال ایران و مشکلات اخلاقی، اجتماعی و روانی فرزندان در فرض معلوم یا مجهول بودن نسب محورهای این همایش را تشکیل می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: این همایش چهارشنبه یکم اردیبهشت 95 با حضور اساتید علوم پزشکی، صاحب‌نظران حوزه دین، مسئولان کشوری و استانی در دانشگاه علوم پزشکی جهرم برگزار می‌شود.

رئوفی با اشاره به اینکه بسیاری از علوم و مباحث فقهی، روانشناختی، اجتماعی و غیره در بحث شیوه‌های نوین تولید مثل دخیل بوده و باید علوم مختلف همزمان با علم پزشکی حرکت کرده تا نابسامانی به وجود نیاید، گفت: فقه پویای شیعه پاسخگوی بسیاری از سئوالات در رابطه با مسائل نوین پزشکی و درمان های ناباروری بوده و در این زمینه به نتایج خوب و دارای اهمیتی دست یافته است.

وی با بیان اینکه تأکید مقام معظم رهبری در راستای رشد جمعیت کشور به موضوع این همایش رونق بهتری بخشیده است، خاطرنشان کرد: حرکت در راستای حل مشکلات اخلاقی جامعه با توجه به اینکه این مهم به عنوان یک بحث چالش برانگیز در جهان مطرح است، تبیین سخنان رهبر معظم انقلاب در رابطه با رشد جمعیت کشور و معرفی جهرم به عنوان مرکز و قطب درمان ناباروری در آینده با توجه به ظرفیت‌های موجود در این شهرستان، از اهداف برگزاری این همایش در جهرم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم تصریح کرد: این همایش با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، دانشگاه‌های علوم پزشکی شیراز و شهید بهشتی تهران و  بنیاد پژوهشی فرهنگی پیمان غدیر جهرم برگزار می‌شود.

رئوفی بیان کرد: امتیاز بازآموزی و چاپ مقالات برتر در مجله دانشگاه از امتیازات حضور در این همایش است.

 

انتهای پیام

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 212 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 16:30

در میان ۳۴ نوع ماده غذایی پرمصرف، فقط دو محصول (گوجه فرنگی و کدوسبز) نسبت به شب عید سال ۹۲ (اسفند ۹۱) ارزان شده و در شب عید امسال، ۳۲ قلم ماده غذایی پرمصرف نسبت به شب عید سال 92گران شد که این گرانی در مورد برخی اقلام به ۱۰۰ درصد هم می‌رسد.

به گزارش شیرازه به نقل از مشرق، شب عید امسال، مردم با يك از گران‌ترین بازار مواد غذایی در سالیان اخیر روبرو هستند.

بر اساس گزارش بانک مرکزی از قیمت مواد غذایی پرمصرف، بازار شب عید امسال با گرانی‌ قابل توجه در مقایسه با سال‌های اخیر خصوصا در زمان دولت احمدی‌نژاد مواجه شده است.

مطابق آمارهای بانک مرکزی از ۳۴ نوع مواد  غذایی پرمصرف، سبد مصرفی مردم در سال جاری نسبت به آخرین شب عید در دولت دهم نزدیک به ۴۰ درصد گران‌تر بار می‌آید.

آخرین شب عید در دولت دهم (شب عید سال 92) از آنجا حائز اهمیت است که  در آن مقطع زمانی کشور با تورم بی‌سابقه روبرو بود و گرانی مایحتاج مردم به حدی بود که دولت مجبور شد برای افزایش قدرت خرید مردم، عیدانه 80 هزار تومانی به هر نفر بدهد.

يكي از گران‌ترین شب هاي عید رقم خورد +جدول

قيمت ها در آن دوران به حدی بالا بود که طنزهای تلخ در میان مردم درباره قیمت پسته و پراید به شدت رایج شده بود.

اکنون با گذشت 4 سال از آن دوره تلخ، بر اساس گزارش بانک مرکزی، سبد غذایی مردم در شب عید سال ۹۵ نسبت به آخرین شب عید در دولت دهم گران‌تر شده است.

به طور میانگین قیمت مواد خوراکی پرمصرف در شب عید امسال نسبت به آخرین شب عید در دولت دهم ۴۰ درصد گران‌تر شده است.

گران‌ترین شب عید تاریخ رقم خورد

مطابق گزارش بانک مرکزی، در میان ۳۴ نوع ماده غذایی پرمصرف، فقط دو محصول (گوجه فرنگی و کدوسبز) نسبت به شب عید سال ۹۲ (اسفند ۹۱) ارزان شده است.

در شب عید امسال، ۳۲ قلم ماده غذایی پرمصرف نسبت به شب عید سال 92گران شده‌اند که این گرانی در مورد برخی اقلام به ۱۰۰ درصد هم می‌رسد.

این در حالی است که در این مدت، درآمد عموم مردم در حد ناچیزی افزایش یافته و قدرت خرید اقشار متوسط و کم‌درآمد کاهش یافته است و این حقیقتی است که در آمارهای بانک مرکزی و مرکز آمار از افزایش ضریب جینی در 2 سال اخیر، به خوبی خود را نشان داده است.

حتی کارشناسان دولتی نیز یکی از دلایل تشدید رکود اقتصادی در کشور در 2 سال اخیر را کاهش تقاضای کل به علت کاهش قدرت خرید مردم می‌دانند.

نام كالا

قیمت در ۲۵اسفند ۹۱ (ریال)

قیمت در ۲۱اسفند ۹۴ (ریال)

درصد گرانی

ماست غیرپاستوریزه

۲۳۹۲۰

۳۳۷۶۰

۴۱٫۱

ماست پاستوریزه

۲۱۸۷۰

۳۰۶۰۰

۳۹٫۹

پنیر غیرپاستوریزه

۱۴۲۲۰۰

۲۲۶۲۰۰

۵۹٫۱

پنیر پاستوریزه (بسته ۴۵۰ گرمی)

۳۷۰۹۰

۵۱۰۷۰

۳۷٫۷

کره پاستوریزه

۱۲۰۰۰۰

۲۴۰۰۰۰

۱۰۰

شیر پاستوریزه (لیتر)

۲۱۱۱۰

۲۷۴۲۰

۲۹٫۹

تخم مرغ (شانه ۲ کیلویی)

۷۷۱۷۰

۹۴۶۶۰

۲۲٫۷

سیب زرد

۲۹۳۰۰

۳۷۴۴۰

۲۷٫۸

پرتقال درجه یک

۲۷۰۶۰

۴۴۸۵۰

۶۵٫۷

نارنگی

۴۶۴۴۰

۵۱۱۱۰

۱۰٫۱

لیموشیرین

۲۳۲۹۰

۴۲۰۶۰

۸۰٫۶

خیار

۲۴۴۰۰

۲۵۱۹۰

۳٫۲

گوجه فرنگی

۲۷۷۱۰

۲۱۳۲۰

-23.1

کدوسبز

۲۶۵۳۰

۲۴۳۹۰

-8.1

سیب زمینی

۱۱۵۴۰

۱۳۳۱۰

۱۵٫۳

لوبیا سبز

۳۶۹۵۰

۳۹۱۰۰

۵٫۸

سبزی‌های برگی

۱۴۷۰۰

۲۵۴۸۰

۷۳٫۳

پیاز

۲۲۵۶۰

۲۹۶۱۰

۳۱٫۳

قند

۲۰۸۰۰

۳۲۷۵۰

۵۷٫۵

شکر

۱۷۸۶۰

۲۹۸۶۰

۶۷٫۲

چای خارجی (بسته ۵۰۰ گرمی)

۱۵۰۷۷۰

۱۸۵۸۱۰

۲۳٫۲

روغن نباتی مایع (لیتر)

۳۷۷۰۰

۴۸۸۷۰

۲۹٫۶

برنج ایرانی درجه یک

۵۶۲۴۰

۹۵۲۰۰

۶۹٫۳

برنج ایرانی درجه دو

۴۱۸۸۰

۶۷۱۱۰

۶۰٫۲

گوشت گوسفند

۲۷۷۳۷۰

۳۷۳۸۴۰

۳۴٫۸

گوشت گوساله

۲۸۵۲۸۰

۳۶۸۳۱۰

۲۹٫۱

مرغ تازه

۶۱۸۳۰

۶۴۳۱۰

۴

نخود

۵۴۰۱۰

۷۰۲۸۰

۳۰٫۱

لپه

۶۱۵۳۰

۹۱۳۹۰

۴۸٫۵

عدس

۵۰۷۰۰

۹۳۷۷۰

۸۵

لوبیا چیتی

۷۰۷۷۰

۹۲۸۰۰

۳۱٫۱

لوبیا چشم بلبلی

۵۷۸۹۰

۹۰۳۵۰

۵۶٫۱

لوبیا سفید

۵۸۶۶۰

۸۳۸۷۰

۴۳

لوبیا قرمز

۶۰۸۶۰

۸۰۵۳۰

۳۲٫۳

میانگین گرانی

۳۹٫۵

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 238 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 15:28

آیین ویژه تحویل سال نو در حرم احمد بن موسی علیه السلام با ویژه برنامه هایی متنوع از جمله گلباران و عطر افشانی حرم های مطهر، برگزاری کارگاه ها و تورهای حرم شناسی و حضرت شناسی، برگزاری آیین های سلام خادم، برگزار می شود.

به گزارش شیرازه، آیین ویژه تحویل سال نو در حرم احمد بن موسی علیه السلام  همراه با اقامه نماز صبح به امامت آیت الله سیدعلی اصغر دستغیب تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) آغاز و با ویژه برنامه هایی از قبیل تلاوت مجلسی قرآن کریم، سخنرانی خطیبان برجسته، مناجات خوانی و مدیحه سرایی، آئین نقاره خانه، قرائت زیارت خاصه حضرت احمدبن موسی(ع) و سایر ادعیه و زیارات، اجرای مراسم لحظه تحویل سال با حضور خیل عظیم عاشقان و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و پخش پیام نوروزی مقام معظم رهبری ادامه خواهد یافت.

گلباران و عطر افشانی حرم های مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) و حضرت محمدبن موسی(ع)، برگزاری کارگاه ها و تورهای حرم شناسی و حضرت شناسی، برگزاری آیین های سلام خادم، فراشان و نقاره زنی پیش از غروب آفتاب، افزایش ظرفیت عرضه چادر به زائران خواهر، افزایش ظرفیت کفشداری ها، ارائه خدمات شبانه روزی صندلی چرخدار، امانت داری، دفتر امور گمشدگان و دفتر تحویل امانات با ارزش، از جمله خدماتی است که توسط ده هزار خادم رسمی و افتخاری آستان مقدس به اجرا در خواهد آمد.

برگزاری مسابقه و نمایشگاه عکس و نمایشگاه آثار برگزیده دومین جشنواره ملی ادبی هنری شاهچراغ(ع)، برگزاری آیین عقد ازدواج زوج های جوان در ایام نوروز به ویژه در سالروز میلاد حضرت زهرا(س)، مسابقه خاطره نویسی، اجرای ویژه برنامه های کودک و نوجوان در حسینه کودک، قرائت دعای کمیل، دعای عهد، دعای ندبه، دعای توسل، حدیث کسا، سخنرانی مذهبی، بیان احکام شرعی، رادیو زائر، مناجات مذهبی، محافل انس با قرآن، برگزاری جشنواره قرآنی، ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی، پاسخگوئی به مسائل شرعی و شبهات دینی و عرضه محصولات فرهنگی و هنری اهم فعالیت های آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در حوزه فرهنگی است.

مسابقه عکس موبایلی در دو بخش جلوه های حرم و عکس سلفی با چهار موضوع نوجوانان، جوانان، خانواده و خدام برگزار و پس از  داوری روزانه، به پنج نفر از صاحبان برترین عکس ها جوایزی اهداء می گردد. داوری نهایی این مسابقات نیز پس از پایان تعطیلات در پنج بخش به اجرا در آمده و به  چهار اثر برگزیده در هر بخش، جوایز ویژه تعلق خواهد گرفت. علاقه مندان به شرکت در این مسابقه می‌‌توانند به واحد نوجوانان و جوانان و یا به پایگاه اینترنتی آستان مقدس به آدرس shahecheragh.ir مراجعه نمایند.

ویژه برنامه  میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن و همچنین سالروز میلاد حضرت امام خمینی(ره) نیز از سه شنبه تا پنج شنبه دهم تا دوازدهم فروردین ماه به مدت سه شب با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد و با مداحی حاج مرتضی خلیلی از تهران در شبستان حضرت امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

موزه، کتابخانه، دارالشفاء تخصصی، دفتر امدادپزشکی و خدمات اورژانس آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) نیز در این ایام آماده ارائه خدمات ویژه به زائرین و میهمانان آستان مقدس می باشند.

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 237 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 15:28

هواپیمای مذکور حامل 55 مسافر و 6 خدمه پرواز بوده است و احتمال می‌رود که شرایط نامناسب جوی علت سقوط هواپیما بوده باشد.

به گزارش شیرازه به نقل از دانا، یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ 737 در حالیکه در فرودگاه «روستوف آن دان» جنوب روسیه فرود می‌آمد، سقوط کرد.

شبکه سی ان ان گزارش کرد، مرکز فوریت‌های منطقه‌ای جنوب روسیه روز شنبه (امروز) اعلام کرد که پرواز 981 «FlyDubai» با 61 مسافر از «دبی» عازم «روستوف آن دان» بود که چنین حادثه‌ای به وقوع پیوست.

بنا به گزارش آسوشیتدپرس، وزارت امور اضطراری روسیه اعلام کرد که هواپیمای مذکور حامل 55 مسافر و 6 خدمه پرواز بوده است و احتمال می‌رود که شرایط نامناسب جوی علت سقوط هواپیما بوده باشد.

 

در بیانیه وزارت امور اضطراری روسیه آمده است: «دم هواپیما در حین فرود به باند پرواز برخورد کرد و شروع به شکستن کرد و سپس آتش گرفت.»

«ولادیمیر پوشکوف» وزیر امور اضطراری روسیه به رسانه‌ها گفت که قرار بود این هواپیما ساعت 1:20 صبح امروز به وقت مسکو فرود آید اما ساعت 3:50 صبح به وقت مسکو سقوط کرد.

گزارش‌ها حکایت از آن دارد که به دلیل شرایط نامناسب جوی، خلبان هنگام فرود دید کافی نداشته است و چنین رخدادی به وجود آمده است.

طبق گزارش اسپوتینک، اکثر افرادی که سوار این هواپیما بودند ساکنان شهر جنوبی روستوف آن دان روسیه بودند و البته یکسری مسافران خارجی نیز در بین آنها حضور داشتند.

یک منبع امور اضطراری به ریانووستی گفت که خدمه این هواپیما شامل یک تبعه یونانی، دو اسپانیایی و یک تبعه روس و یک تبعه اهل کلمبیا و یک نفر از سیشل بودند و مسافران نیز شامل شهروندان اوکراین، یک شهروند هندی و یک شهروند اهل ازبکستان می‌شدند.

خبرگزاری رویترز به نقل از سخنگوی کرملین گزارش کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه به دنبال وقوع این حادثه دستور کمک به خویشاوندان قربانیان این حادثه را صادر کرد.

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 209 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 15:28

چشمه ی طبیعی در ورودی شهر قیر و در کنار تپه ی شهدای گمنام این شهر واقع شده، سرسبزی اطراف این چشمه مانند مخمل سبزی در میان دشت های قیروکارزین خودنمایی می کند.

به گزارش شیرازه، اسفند ماه که می رسد خانواده های ایرانی خود را آماده فرا رسیدن بهار طبیعت می کنند، خانه تکانی، خرید عید، تهیه و چیدن سفره هفت سین و بعضا آماده شدن برای سفر در نوروز از جمله مواردی است که در این ایام ذهن خانواده ها را مشغول خود می کند.دغدغه به کجا سفر کنیم نیز بین خانواده ها وجود دارد. شیرازه قصد دارد در این مورد در انتخاب مقصد سفر به مخاطبانش کمک کند. ایران را سرزمینی چهار فصل می دانند استان فارس نیز با وسعت 133 هزار کیلومتر «تقریبا 8/1 درصد مساحت کشور» از این موهبت اللهی برخوردار است. وجود امام زادگان واجب التعظیم، شعرای نامدار، آثار باستانی، جاذبه های گردشگری و طبعیت زیبای خدادادی، فارس را جز، استان های توریست پذیر کرده است. شیرازه تا ایام نوروز قسمتی از این جاذبه ها را معرفی خواهد کرد.

سایت پرگون نوشت:، یکی از مکان های زیبا برای تفریح و گذراندن لحظات خوش و لذت بخش ، چشمه ی زلال با مناظر دیدنی «سرآسیاب» در قیروکارزین است.

این چشمه ی طبیعی در ورودی شهر قیر و در کنار تپه ی شهدای گمنام این شهر واقع شده است. سرسبزی اطراف این چشمه ی قدیمی مانند مخمل سبزی در میان دشت های قیروکارزین خودنمایی می کند.

این چشمه ی زیبا و چشم نواز به صورت کانال کشی از بالای کوه به طرف شهر قیر سرازیر می شود و برای مصارف کشاورزان این منطقه نیز مورد بهره برداری قرار میگیرد.

این کانال کشی نیز مناظر زیبایی را در کنار مناظر طبیعی رقم زده است که مطمئناً از تماشای آنها سیر نمی شوید.

از کانال کشی ها عبور می کنیم. هرچه به سرچشمه نزدیکتر می شویم ، صدای آب گوش نوازتر می شود و صحنه ها نیز چشم نواز تر می شوند.

در قسمت جنوبی چشمه نیز به همت مسئولان شهر قیر پارک تفریحی زیبا و مجهزی آماده است تا لحظات خوبی را برای مسافران نوروزی در دفتر خاطراتشان رقم بزند.

و در پایان آنچیزی که چشم نوازی میکند ، گنبد فیروزه ای متعلق به 5 شهید گمنام است که آرامش بخش روح است و لحظات معنوی را برای شما رقم خواهد زد.

با این توضیحات، همه ی هم وطنان عزیز خصوصاً مردم عزیز و گرامی استان فارس را به تفرجگاه سرآسیاب شهرستان قیروکارزین دعوت می کنیم.


شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 247 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 14:01

یکی از فروشندگان سپیدانی ضمن گلایه از رکود بازار اوضاع و احوال اقتصادی را نا مناسب خواند و گفت: انگار نه انگار که در آستانه نوروز هستیم و از بازار شب عید خبری نیست.

  به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از مارگون،شاید انتظار می‌رفت بازار خرید شب عید امسال داغ باشد اما علی‌رغم هیاهوی بازار و جمعیت به هم فشرده، دخل فروشندگان آن‌طور که خود می‌گویند پر نمی‌شود.

هرساله در روزهای پایانی سال جنب‌و‌جوش خاصی بر بازار حاکم شده و خریداران و فروشندگان در حال‌و‌هوایی بهاری نسبت به تهیه و تامین مایحتاج روزهای پایانی سال اقدام می‌کنند.

هرچند طبق وعده های دولت قرار بود گشایش اقتصادی در 100 روزه اول محقق شود و این اتفاق طبق آخرین وعده رئیس جمهوری تا سال 95 تمدید شده، اما هنوز مردم اثرات آفتاب تابان برجام را در زندگی خود لمس نکرده و به گفته کسبه سپیدان بازار شب عید امسال هیچ شباهتی به بازر شب عید ندارد.

دهقانی یکی از فرشندگان صنف پوشاک در گفت وگو با خبرنگار مارگون، ضمن گلایه از رکود بازار اوضاع و احوال اقتصادی را نا مناسب خواند و گفت: انگار نه انگار که در آستانه نوروز هستیم و از بازار شب عید خبری نیست.وی از مشتریانی نام برد که تنها تماشاچی ویترین مغازه ها هستند و پولی برای هزینه کردن لباس شب عید خود ندارند.این فروشنده پوشاک ضمن انتقاد از سیاست های رکودی دولت، گفت: سال های گذشته بازار به مراتب بهتر بود و فروش خیلی بیشری داشتیم.

رمضانی یکی دیگر از کسبه سپیدان که در صنف تبلیغات و چاپ فعالیت دارد، بازار امسال را اسفناک توصیف کرد و افزود: وقتی شرکت ها و تولید کنندگان در پرداخت حقوق کارکنان خود مانده اند، مسلم است که نیاز به تبلیغات در ایام نوروز که جزو بهترین روزها برای تبلیغات است، بی معنا می شود.

سیروس از دیگر کسبه صنف میوه نیز از جیب های خالی مردم خبر داد و گفت: بسیاری از مردم در تامین اولیه های زندگی خود مانده اند.

وی افزود: متاسفانه اکثر کسانی که دارای شغل آزاد مثل ما می باشند در رکود بازار بزرگ ترین صدمات را دریافت می کنند.

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 187 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 14:01

امام جمعه موقت بوانات گفت: برخی باور نمی کنند که برخی از نزدیکان انقلاب و امام دارند به نظام و انقلاب ضربه می زنند.

به گزارش رویس شهرستان های شیرازه به نقل از  حرف رسا، حجت الاسلام اکبر خسروی امام جمعه موقت شهرستان بوانات در خطبه های نماز با اشاره به انتخاب مهمترین جمله رهبر انقلاب توسط کاربران فضای مجازی، رژیم صهیونیستی را نقطه هدف سخنان رهبری در این چند ساله دانست و گفت: انتخاب مهمترین جمله سال 94 رهبر معظم انقلاب توسط کاربران نشان از دقت و اهمیت این موضوع دارد که حضرت آقا با شجاعت و دقت فرمودند: "رژیم صهیونیستی 25 سال آینده را نخواهد دید".و این دقت کاربران و مردم روی این موضوع هم نشان می دهد که طی این سه چهار سال گذشته موضوع اسراییل و فلسطین برای همگان مهم بوده و در مجامع عمومی و جهانی نیز بازتاب گسترده ای داشته است.

دشمنان بر روی افراد سست عنصر جامعه نفوذ می کنند و باید مساله نفوذ را جدی گرفت

امام جمعه موقت بوانات در ادامه خطبه های نماز به مسئله نفوذ که از مهمترین مباحث رهبر انقلاب در این سال بود اشاره کرد و افزود: دشمنان ما ساکت ننشسته اند و برای همین روی افراد سست عنصر جامعه کار می کنند و آنها را جیره خوار خود می کنند و سپس که موقعیت داشتند و مسئولیت داشتند از آنها استفاده می کنند و برخی نیز باور ندارند که برخی از نزدیکان امام و انقلاب دارند به نظام و انقلاب ضربه می زنند.

احسان و نیکوکاری و کمک به ایتام در خرید عید

خسروی در جای دیگری از سخنان خود ضمن تبریک فرا رسیدن عید نوروز و سال جدید، همدلی و کمک به یکدیگر در این مدت را از مهمترین باید های این روزها برشمرد و گفت: این روز ها فصل خرید و نو شدن است و همه ما با حضور در بازار برای خود و فرزندان و خانواده مایحتاج لباس و کفش و ... نو خریداری می کنیم چه خوب است مقدار کمی از این هزینه ها را هم برای ایتام و کودکان بی سرپرست یا بد سرپرستا کنار بگذاریم و دل انها را هم شاد کنیم.

خطیب جمعه بوانات همچنین به سنت خوب صله ارحام در ایام عید اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از سنت های پسندیده و مورد سفارش در اسلام همین سنت دید و بازدید و صله رحم است که بسیار کار پسندیده ایست و بسیار هم ثواب دارد.

 

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 182 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 14:01

مراسم غبار روبی ضریح مطهر احمد بن موسی شاهچراغ (ع) بعدازظهر پنجشنبه بیست و هفتم اسفند با حضور تولیت معظم استان مقدس آیت الله سید علی اصغر دستغیب و جمعی از خانواده های معزز شهدا ، جانبازان و ایثارگران در ضریح مطهر احمد بن موسی شاهچراغ (ع) برگزار شد.

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 223 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 10:03

در آستانه ایام نوروز علاقه ‍ مندان به بازدید از مناطق جنگی جنوب در قالب کاروان های راهیان نور به این مناطق اعزام می شوند. شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 207 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 10:03

یکی از فرماندهان ارتش عراق اعلام کرد یک سرکرده داعش که اهل لیبی بوده در حملات ائتلاف ضد داعش در الرمادی کشته شد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، «علی ابراهیم دبعون» فرمانده عملیات الجزیره در عراق اعلام کرد یک سرکرده داعش در الرمادی کشته شده است.

شبکه خبری «سومریه نیوز»، گزارش داد این سرکرده داعش که به نام «اسحاق لیبی» معروف است، در حمله جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی برای مقابله با داعش و همکاری گردان هشتم ارتش عراق در منطقه کبیسه در الرمادی کشته شده است.

بر اساس این خبر در این عملیات که مواضع داعش در آن هدف قرار گرفته ده‌ها تن از عناصر گروهک تروریستی داعش کشته شدند.

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 214 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 21:56

رضا كيانيان اعتقادات ديني و عرق ملي را مهمترين انگيزه جهادگران بسيجي براي برگزاري اردوي جهادي عنوان كرد و گفت: جهادگران بسيجي دقيقا همان بچه هاي نسل جنگ و دفاع مقدس هستند. آن روز جنگ ما نظامي بود و امروز نبرد ما در خدمت رساني و حضور در مناطق محروم معنا مي يابد. بايد به اين جهادگران خداقوت گفت و دست آنها را بوسيد.

به گزارش شیرازه رضا كيانيان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جهادي با بيان اينكه طي چند سال گذشته در كشور شاهد پديده نامباركي تحت عنوان مهاجرت مردم از روستاها به شهرها بوديم گفت: اين پديده خطرناك باعث بروز مشكلات زياد هم براي مهاجران و هم براي ساكنان شهرهاي بزرگ شده است. مهاجران بيشتر در حاشيه شهرهاي بزرگ ساكن شده اند و اين درحالي است كه اين مناطق از امكانات كافي برخوردار نيست و آن ها مجبورند براي يافتن شغل به مركز شهرهاي بزرگ رفت و آمد كنند.

بازيگر شاخص سينما و تلويزيون با تاكيد بر اينكه اردوهاي جهادي بايد به گونه اي سياست گذاري شود كه با ايجاد اميد، اشتغال و كارآفريني رونق روستاها را در پي داشته باشد، گفت: اگر فقط در مقام شعار و حرف بگوييم كه بايد مهاجرت معكوس صورت بگيرد اما در عمل گامي براي حل اين مشكل برنداريم، هيچ اتفاقي رخ نخواهد داد. بايد با اقدامات عملي زمينه هاي رونق در روستاها را فراهيم كنيم.

وي افزود: حضور جهادگران بسيجي در نقاط محروم و خدمت رساني آن ها به مستضعفين يكي از زمينه هاي رونق روستاهاست كه نيازمند برنامه ريزي منسجم تر است.

رضا كيانيان اعتقادات ديني و عرق ملي را مهمترين انگيزه جهادگران بسيجي براي برگزاري اردوي جهادي عنوان كرد و گفت: جهادگران بسيجي دقيقا همان بچه هاي نسل جنگ و دفاع مقدس هستند. آن روز جنگ ما نظامي بود و امروز نبرد ما در خدمت رساني و حضور در مناطق محروم معنا مي يابد. بايد به اين جهادگران خداقوت گفت و دست آنها را بوسيد.

بازيگر شاخص سينما و تلويزيون افزود: اين جوانان دغدغه مند با كسب تجربه در سال هاي آينده بسيار در كشور تاثير گذار خواهند بود. من سال هاست كه اين قبيل فعاليت ها را دنبال ميكنم و خودم نيز همين امروز به نحوي در چنين فعاليت هايي دخيل هستم.

رضا كيانيان با اشاره به وجود شكاف بزرگ طبقاتي و انديشه اي در ميان لايه هاي اجتماعي، گفت: متاسفانه در كشور شاهد ناهمگوني هاي عجيبي هستيم. بخشي از مردم در سنين جواناني ساكن برج هاي شمال شهر هستند و در غرق ثروتند اما در عين حال جوانان جهادگر به عشق خدمت به محرومان در ايام تعطيلات نوروز راهي دورافتاده ترين مناطق كشور مي شوند. بدون ترديد اين دوگانگي در بلند مدت مخاطراتي را براي جامعه ايراني در پي خواهد داشت. مسئولان بايد به نحوي جامعه را اداره كننده كه همه جوانان در خدمت رساني و احساس مسئوليت در قبال محرومان نگاه و دغدغه مشترك داشته باشند.

گفتني است رضا كيانيان سال گذشته دو جايزه‌ خود را براي حمايت از بي‌خانمان‌ها به حراج گذاشت. وي ديگر هنرمندان را دعوت كرد تا سين تازه‌اي را با عنوان سرپناه براي بي‌خانمان‌ها به سفره هفت سين اضافه و آنها نيز بخشي از جوايز خود را براي كمك به اين حركت اهدا كنند. وي همچنين از همه مردم خواست تا براي كمك به بيماراني كه سرطان مغز استخوان‌دارند به بيمارستان شريعتي مراجعه كنند. كيانيان در سال ۱۳۹۴ بعد از حادثه منا از مردم خواست تا به كمپين يك ميليون امضا به سازمان ملل براي پيگيري فاجعه منا بپيوندند.

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 211 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 19:35

جاذبه های گردشگری فارس را بیشتر بشناسیم؛

آبدرمانی «آبگرم»، مجموعه تاریخی «علیخانی»، مجموعه تجاری دهشیخ،امامزاده شاه فرج الله، حمام ده کهنه، موزه مردم شناسی، بخشی از نقاط گردشگری شهرستان لامرد محسوب می شوند.

به گزارش شیرازه، اسفند ماه که می رسد خانواده های ایرانی خود را آماده فرا رسیدن بهار طبیعت می کنند، خانه تکانی، خرید عید، تهیه و چیدن سفره هفت سین و بعضا آماده شدن برای سفر در نوروز از جمله مواردی است که در این ایام ذهن خانواده ها را مشغول خود می کند.دغدغه به کجا سفر کنیم نیز بین خانواده ها وجود دارد. شیرازه قصد دارد در این مورد در انتخاب مقصد سفر به مخاطبانش کمک کند. ایران را سرزمینی چهار فصل می دانند استان فارس نیز با وسعت 133 هزار کیلومتر «تقریبا 8/1 درصد مساحت کشور» از این موهبت الهی برخوردار است. وجود امام زادگان واجب التعظیم، شعرای نامدار، آثار باستانی، جاذبه های گردشگری و طبعیت زیبای خدادادی، فارس را جز، استان های توریست پذیر کرده است. شیرازه تا ایام نوروز قسمتی از این جاذبه ها را معرفی خواهد کرد.

لامرود نوشت: گروه چند رسانه ای سایت خبری و تحلیلی لامرود با آغاز سفر های نوروزی در سه کلیپ کوتاه به معرفی مناطق و نقاط گردشگری لامرد، بخش اشکنان، بخش های علامرودشت و چاهورز پرداخته است.

منطقه آبدرمانی «آبگرم»، مجموعه تاریخی «علیخانی»، مجموعه تجاری دهشیخ،منطقه امامزاده شاه فرج الله، حمام ده کهنه، موزه مردم شناسی، بخشی از نقاط گردشگری شهرستان لامرد محسوب می شوند.


مطالب مرتبط

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 216 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 19:35

به گزارش شیرازه به نقل از ایرنا، آیت الله اسدالله ایمانی در خطبه های آخرین نمازجمعه سال 94 بیان کرد: امام خمینی(ره) آغازگر انقلاب اسلامی بودند که جامعه روحانیت به دنبال امام راحل حرکت کرده و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید که این مهم باید در تداوم انقلاب اسلامی نیز ادامه یابد و حفظ شود.

وی ادامه داد: جامعه روحانیت اعم از مرجعیت، علما و فضلا و طلاب، علمای بلاد یک شبکه گسترده، فراگیر و اثرگذار در جامعه شیعه است.

ایمانی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در مدت اخیر چندین بار بر انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن مجلس خبرگان و نمایندگان طلاب و فضلا در حوزه علمیه قم تاکید کردند، افزود: دلیل این اصرار مقام معظم رهبری این است که جمعی از ساده اندیشان در جامعه امروز به روش های مختلف به دنبال القای شبهات در انقلاب هستند.

نماینده ولی فقیه در فارس اظهار داشت: اینها به دنبال این هستند که روزی لازم بود انقلاب کنیم و انقلابی باشیم و رژیم ستمشاهی را از بین ببریم و اما امروز دیگر نباید انقلابی باشیم و باید با نظام سلطه کنار بیاییم و امروز اگر با آمریکا و اتحادیه اروپا هم صدا نباشیم با مشکل روبرو می شویم لذا امروز باید با وضع موجود دنیا کنار بیاییم تا منافع مادی ما تامین شود.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: این تفکر در برخی از افکار، زبان ها و جریان ها جاری شده است که خطرناک ترین حرکت در جامعه امروز ماست لذا مقام معظم رهبری به صراحت بر روی این قضیه موضع می گیرند.

وی با بیان اینکه یک روز انقلابی بودن فایده ای ندارد تصریح کرد : نیاز نظام اسلامی انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن است که انقلابی عمل کردن به معنای مقابله با نظام سلطه است.

ایمانی عنوان داشت: از انقلاب اسلامی نظام سیاسی و حکومت اسلامی به وجود آمده که این ثمرات انقلاب باید حفظ شود اما اگر انقلابی نباشیم و معیار حرکت ما عمل به اسلام نباشد، نظام استکبار و نظام سلطه نیز با ما کاری ندارد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه بار دیگر آمریکا و نظام سلطه در برابر ملت ما شکست خوردند افزود: زمانی که موشک های دوربرد ما آزمایش می شد آمریکا این موضوع را برای فضاسازی علیه ایران در شورای امنیت مطرح کرد.

وی گفت: این درحالی است که بر اساس گفته های آنها آزمایش موشک های دوربرد ما با قطعنامه شورای امنیت و مفاد برجام منافاتی ندارد اما دشمن همیشه دشمن است و آمریکا تا همیشه در برابر کشور ما در حال کینه توزی و ضربه زدن است.

مساله آب، نخستین و مهمترین مشکل استان فارس
 
آیت الله ایمانی با اشاره به دوم فروردین ماه به عنوان روز جهانی آب ، گفت : آب مشکل عمده امروز جوامع بشری است که متاسفانه کشور ایران و استان فارس نیز با این مشکل به صورت حساس روبرو هستند.
وی عنوان داشت: نخستین و مهمترین مشکل استان فارس، مساله آب است که مسئولان استان باید برای تولید، مصرف و بهره برداری از آب در استان برنامه داشته باشند.
او بیان کرد: امروز تالاب ها و دریاچه های ما خشکیده و ما آب را از اعماق حدود 300 متر از زمین بیرون می کشیم و نمی توان در موضوع آب بدون برنامه عمل کرد زیرا آب یک سرمایه است که از هزاران سال قبل برای بهره برداری ما نگهداری شده و ما نیز امروز باید مناسب عمل کنیم.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه نباید به سرمایه آب چوب حراج بزنیم اظهارداشت: امروز باید بدانیم از یک لیتر آب که از زمان برداشت می شود قرار است چه استفاده ای شود؟ آیا به لحاظ درآمدی مناسب هزینه است؟ که مردم نیز در این زمینه باید همکاری داشته باشند.

ایمانی اضافه کرد: همگان از جمله مردم و مسئولان باید بر روی مساله آب احساس خطر داشته باشند زیرا اگر در این بخش برنامه نداشته باشیم و مردم همکاری نکنند، آب شیرین بسیار محدود در اختیار قرار می گیرد.
امام جمعه شیراز همچنین با اشاره به فرارسیدن فصل بهار و آغاز سال 1395 هجری شمسی و نوروز باستانی افزود: همزمان با فرارسیدن فصل بهار جهان آفرینش چهره تازه خود را نمایان می کند که ما انسان ها نیز باید با ایجاد تحول در درون، ظاهر و باطن خود را هماهنگ و تازه کنیم.

وی بابیان اینکه توجه به ظاهر و یا باطن به تنهایی مشکلی را حل نمی کند ادامه داد:هماهنگی و آراستگی ظاهر و باطن رشد و بالندگی انسان ها را به دنبال دارد و باید از فرصت عمر که در اختیار ما قرار گرفته برای اصلاح ظاهر و باطن خود استفاده کنیم.

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 203 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 19:35

راهداری نوروزی ستاد هماهنگی خدمات سفر، شماره‌های تلفن مورد نیاز مسافران و گردشگران را برای تعطیلات نوروز ۹۵ اعلام کرد.

به گزارش شیرازه به نقل  از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در طرح تعطیلات نوروز 95 حدود 18 میلیون نیروی انسانی از دستگاه‌های امدادی، خدماتی و انتظامی مشارکت دارند که شماره تلفن‌های ارتباط با این دستگاه‌ها به منظور پیگیری مشکلات، شکایت‌ها و دریافت خدمات به این شرح اعلام شده است: 
سامانه جامع اطلاعات گردشگری و پاسخگویی به شکایات09629
سامانه اطلاع‌رسانی راه‌های کشور141 / پیامک 3000143
حوادث، تصادف، سرقت (ناجا)110
مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک (ناجا)120
رسیدگی به شکایات مردمی (ناجا)197
اورژانس115
امدادخودرو کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی4623-021/ 09629
اعلام شکایت از گران‌فروشی124
امداد خودرو سایپا096550
امداد خودرو ایران‌خودرو096440
امداد و نجات جاده‌ای112/پیامک 3000112
سامانه اطلاع‌رسانی راه‌آهن514/پیامک 3000030
آخرین وضعیت آب و هوا134
مرکز اطلاعات پروازهای فرودگاه مهرآباد199/پیامک 3000199 
مرکز اطلاعات پرواز فرودگاه امام خمینی(ره)09633
سامانه ارتباط مردمی سازمان حفاظت محیط زیست1540
سامانه اطلاع‌رسانی پیامکی جاذبه‌های گردشگری7070

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 229 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 16:18

در همایش دو قرن مقاومت در برابر استکبار مطرح شد:

سعید قاسمی گفت: مگر از روی جنازه ما رد شوند تا کنسولگری انگلیس را در بوشهر ایجاد کنند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، سردار سعید قاسمی در همایش بین‌المللی دو قرن مقاومت در برابر استکبار در بوشهر، اظهار داشت: برگزاری این همایش باعث شد برخی‌ها در داخل و خارج به آن واکنش نشان دهند.

سردار قاسمی با اشاره به اینکه این مراسم در موقعیت اصلی برگزار شد، افزود: لفظ انگلیس برای ما بچه حزب‌اللهی‌ها مترادف با تزویر، دروغ، نیرنگ، تفرقه و جنگ است

وی با بیان سخنان امام جمعه بوشهر مبنی براینکه اگر بخواهند کنسولگری انگلیس در بوشهر ایجاد کنند از روی جنازه من باید رد شوند، افزود: همه ما اعلام می‌کنیم مگر از روی جنازه ما رد شوند کنسولگری انگلیس در بوشهر ایجاد کنند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس در ادامه با تاکید بر اینکه چپاول، غارتگری و استعمارگری انگلیس برای همه مردم جهان است، تصریح کرد: مردم مظلوم عراق، سوریه، یمن، نیجریه، هند و ... زخم خورده انگلیس هستند.

سردار قاسمی با اشاره به صدمات دشمنان در طول تاریخ گفت: بحرین روزی قسمتی از ایران بود که به واسطه دخالت استکبار از کشور جدا شد.

وی افزود: یکی از مصادیق نفوذ مدنظر مقام معظم رهبری، این است که برخی دوست دارند نفوذ از پنجره نه، بلکه از دروازه‌های معیشت و مماشات با آمریکا، انگلیس و رژیم آل‌سعود باشد و عکس سلفی با آنها بگیرند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه رهبر انقلاب دلشان از نفوذی‌ها خون است، اظهار داشت: در سخنرانی اخیرشان با روحانیون به این موضوع به خوبی اشاره و به آن تأکید داشتند.

سردار قاسمی با بیان اینکه بوشهری‌ها در طول تاریخ امتحان خود را پس داده‌اند، بیان کرد: حمایت از جنبش‌های انقلابی بحرین باید توسط جوانان بوشهری با جدیت پیگیری شود.

جوانان در سراسر جهان از سلطه‌ فرهنگی غرب آگاه شده‌اند

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری نیز در این همایش اظهار داشت: بی‌تردید یکی از ابعاد مهم هندسه و ساختار سیاسی اسلام استکبارستیزی است.

وی بیان کرد: در حوزه سیاست اسلامی هیچگاه کفار اجازه ندارند بر نهاد حکومت اسلامی سلطه پیدا کنند و حکام اسلامی نیز به هیچ وجه مجوزی برای آنها روا نیست که سلطه بیگانگان را بپذیرند.

امام‌جمعه بوشهر با بیان اینکه در حال حاضر جهان در شرایط بسیار حساس و پیچیده‌ای است، تصریح کرد:‌ انقلاب اسلامی ایران با طلوع خود جهان را متحول کرده و بیداری‌ها، و حرکت‌های ضد استعماری و استبدادی آفریده و موجب شده است.

صفایی‌بوشهری‌ با تاکید بر اینکه جوانان در سراسر جهان از سلطه‌ فرهنگی غرب آگاه شده‌اند، خاطرنشان کرد: سرزمین‌های اسلامی به سمت اسلامی فکر کردن در حال حرکت هستند.

وی با بیان اینکه مدیریت استعمار فرانو به‌دنبال‌ نفوذ در جامعه، تغییر و دگردیسی جامعه است، گفت: همینک استعمار به‌دنبال نفوذ در تمامی لایحه‌های بالادستی و عمومی مردم هستند. آنها به‌دنبال نفوذ فرهنگی هستند.

صفایی‌بوشهری با بیان اینکه استکبار می‌خواهد مردم را نسبت به مسائل ملی و دینی بی‌تفاوت کند و از سمت خدا و رنگ خدایی به سمت بی‌رنگی دینی بکشاند، افزود:‌ دشمنان به‌دنبال نفوذ فرهنگی مسئولان هستند تا بتوانند با طراحی‌های خود بر آنها تصمیم‌سازی غیر‌انقلابی کنند.

امام‌جمعه بوشهر گفت: استکبار به‌دنبال‌ این است تا مسئولان در عرصه فرهنگی به شکل آرام تمامی آرمان‌ها را با توجیهات و مسلهت‌اندیشی‌ها کنار بگذارند و مردم تغییر ذائقه و سلیقه فرهنگی پیدا کنند و به سمتی بروند که آداب و اخلاقی که توسط جهان استکبار مهندسی کرده بپذیرند.

صفایی‌بوشهری با اشاره به هشدار مقام معظم رهبری به مسئولان در مورد نفوذ دشمن، اظهار داشت: ما باید راه نفوذ دشمن را ببندیم و جبهه مقاومت فرهنگی ایجاد کنیم و این بزرگ‌ترین خط مقاومت استکباری است.


شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 208 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 16:18